woensdag, februari 22, 2006

Ongewenste voedingsmarketing kinderen gerichter aanpakken

De Hartstichting en de Consumentenbond slaan de handen ineen in een pleidooi voor de aanpak van voedingsmarketing gericht op kinderen. De organisaties dagen de voedingsindustrie uit om met vergaande maatregelen te komen om voedingsmarketing richting kinderen aan te pakken.

Ouders zijn verantwoordelijk voor de opvoeding van hun kinderen en daarmee ook voor hun voeding. Deze verantwoordelijkheid wordt sterk beïnvloed door de marketingcampagnes van de voedingsindustrie. ‘Ouders dweilen met de kraan open’, aldus Boudewijn de Blij, directeur van de Hartstichting. ‘Het is bijna onmogelijk om als ouder onderscheid te maken tussen verantwoorde en minder goede producten en weerstand te bieden tegen de zeurterreur van de kinderen’.

Dit blijkt uit het rapport ‘De marketing van ongezonde voeding bij kinderen in Europa’ dat gisteren op het congres 'Trends in Kidsmarketing' van Euroforum is gepresenteerd. Meer info: Masja Brouwer (070-3155503) of m.brouwer@hartstichting.nl .

U kunt ook meer lezen op www.levensgenieten.nl